ספרות

רכזת המקצוע: גלית צור

מורות בצוות ספרות: מירה טרייסטר, אריאלה נתן, חיה לוי פינצ'י, דורית שיזף.

תכנית לימודים: ספרות – תכנית לימודים

סיכום בנושא בעלת הארמון (שכבה ט'): בעלת הארמון – סיכום

מפגשים עם סופרים (תש"פ):

שכבה ח' – תלמידי שכבת ח' נפגשו עם הסופרת נאווה מקמל -עתיר, בספריית יד-לבנים, כחלק משיתוף פעולה רב שנים עם המקום בפרוייקט "מפגש בני נוער עם סופרים".

תלמידים רבים קראו את ספרייה  במסגרת פרויקט "עידוד הקריאה" בקלמן וכעת הייתה להם האפשרות גם לערוך היכרות עם האדם מאחורי היצירה.

נאווה קיבלה פרסי ספרות מרובים, ביניהם נבחרה לאחת מתוך 50 הנשים המשפיעות בארץ(בשנת 2010). הרצאתה הייתה מעוררת השראה , וניכר כי הצליחה לרתק אותם.

במהלך המפגש התמקדה נאווה בספר "מבחן קבלה" ,העוסק בהתמודדות חברתית מורכבת של עולה מרוסיה , ובדידות חברתית קשה שנכפית עליה בחרם כיתתי, שנעשה עליה.

בדרך דרמטית, מרתקת וסוחפת  שיתפה נאווה את התלמידים בסוגיות ערכיות- חברתיות.

נאווה הסבירה כי נושאי כתיבתה, קשורים למפגשיה עם בני נוער, ולכן כתיבתה כה קרובה לעולמם.

תלמידים רבים נגשו בתום ההרצאה לשאול שאלות ולהביע את הערכתם.

נאווה מקמל עתיר

שכבה ט' – תלמידי שכבת ט' נפגשו עם איטו אבירם, סופר,עיתונאי עורך ומפיק בספריית יד-לבנים, כחלק משיתוף פעולה רב שנים עם המקום בפרויקט " מפגש בני נוער עם סופרים".

איטו כתב עשרות ספרים לנוער ולילדים, רבים מהם רבי-מכר ומצויים בכל ספריה בישראל, ועליהם אנו ההורים גדלנו כבני נוער. מעניין היה לערוך היכרות עם האדם מאחורי היצירה.

איטו שהוא סופר ועיתונאי הבהיר את ההבדל בין סופר לעיתונאי בכך שעיתונאי אינו משתמש בדימיון בניגוד לסופר שרוקם עלילה ספרותית.

איטו ציין כי לסיפור אישי יש אפקט גדול יותר, ושיתף אותם  בנסיבות כתיבת הספר " הקיץ האחרון של דן" , ספר שנכתב לבקשתו של אב להנציח את מות בנו בתאונת דרכים.

ילדי השכבה הקשיבו לסיפורו המשלב דימיון ומציאות בקשב רב.בתום המפגש רבים ניגשו לשוחח עם אבירם ולשאול שאלות.

איטו אבירם

שכבה ז' – נפגשו עם הסופרת הצעירה ליאת רוטנר, בספרייה המרכזית בבית "יד-לבנים", כחלק משיתוף פעולה רב שנים עם הספרייה המרכזית בפרויקט "מפגש בני נוער עם סופרים". תלמידים רבים התרגשו לקראת מפגש זה, מפני שקראו את ספרייה, וכעת הייתה להם האפשרות גם לערוך היכרות עם הסופרת הצעירה והמקסימה מאחורי היצירה.

הסופרת ליאת רוטנר, כוכבת רבי מכר לבני- נוער, לקחה את התלמידים באישיותה הכובשת למסע מרתק, מצחיק ומעורר דמיון, אל ילדותה, אל הפעם הראשונה בה החלה לכתוב ספרים בגיל שמונה, ואל העולם המופלא שבו הבלתי אפשרי יכול לקרות. 

היא שיתפה בסיפורה האישי, על הפיכתה לסופרת בגיל 15.

ההרצאה הייתה מעוררת השראה, וניכר כי הצליחה לרתק אותם.  

ליאת ציינה כי" לקרוא ספר זה ללמוד לקרוא אדם", וכך בדרך דרמטית, מרתקת וסוחפת  שיתפה ליאת את התלמידים בסוגיות ערכיות- חברתיות מתוך ספרייה העוסקים באחדות וקבלת האחר, יחסי הורים-ילדים, בעיות חברתיות, הגשמה עצמית והתבגרות.

ליאת הסבירה כי נושאי כתיבתה וההשראה לדמויות בספריה הם בני הנוער, ולכן כתיבתה כה קרובה לעולמם ומתאימה לרובם.  

תלמידי השכבה הקשיבו, התעניינו  ורבים אף נגשו בתום ההרצאה לשאול שאלות, ולהביע את הערכתם.

ליאת רוטנר

 

הוספת תגובה

עליך להיות מחובר כדי להוסיף תגובה לעמוד